خرید وسایل از سمساری طرشت

سمساری محله یکی از بهترین سمساری سعادت آباد و جاهای دیگه است

خرید وسایل از سمساری طرشت

نمی‌توان این نوع خرید را فاقد هرگونه مزیت در نظر گرفت و فقط به‌ویژگی‌های منفی آن دقت کرد. اکثری از افراد در مواقع معین این گونه خرید را برمی‌گزینند. همین امر نشان‌دهنده این میباشد که خرید وسایل دست دوم در برخی موارد با مزیت‌هایی همراه میباشد.
  1. بهامناسب
مهم‌ترین مزیت خرید این نوع وسایل و لوازم در بها آن‌ها میباشد. لوازم دست دوم تفاوت بها فاحشی با وسایل نو دارا هستند. از همین رو در تعدادی مواقع به انتخاب اصلی افراد برای خرید تبدیل می‌شوند.
برای نمونه اراده دارید که برای دوران کوتاه دانشگاه خانه‌ای اجاره کنید، بنابراین نمی‌خواهید که از وسایل آن برای مدت طولانی به کارگیری کنید. از همین رو لوازم آن پس از مدت مشخص بلا به کارگیری می‌مانند. در این زمان، بهترین راه برای تحمیل بها کمتر به خانواده، خرید از سمساری معتبر میباشد.
  1. کیفیت و دوام
عوامل مختلفی نظیر تورم، گرانی مواد اولیه و … سبب شده‌اند تا کالاهای جدیدتر، دوام و کیفیت کالاهای قدیمی را نداشته باشند. برای خرید لوازم دست دوم می‌توانید پول کمتری در ازای خرید یک جنس باکیفیت‌خیس پرداخت کنید. این در حالی میباشد که برای خرید کالای نو مشابه، بایستی بها بیشتری در قبال کیفیت کمتر پرداخت شود.
  1. جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی
از آتجایی که برای خرید لوازم دست دوم بها کمتری پرداخت می‌شود، تعویض آن‌ها نیز بسیار ساده‌خیس از یک وسیله نو صورت می‌گیرد.
 برای نمونه وقتی یک دست مبلمان دست دوم خریداری کرده‌اید نیازی وجود ندارد برای سالیان متوالی از آن به کارگیری کنید تا بها‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید؛ جبران شود. به همین علت می‌توانید پس از گذشت مدت کوتاهی، آن را با مبلمان تازه تعویض نمایید.
در صورتی از آن دست افرادی هستید که وسایل و لوازم از جمله لوازم منزل یا لوازم الکترونیکی، خیلی زود شمارا دلزده می‌کند از خرید وسایل دست دوم غافل نشوید. حتماً به‌شرطی که از افراد یا مکان‌های معتبر خرید کنید.
  1. کمک به کاهشبهاکالاهای نو
بازار فروش بر بنیاد ارائه و تقاضا استوار میباشد. وقتی مقدار خرید از سمساری ها افزایش پیدا کند، ناخواسته مقدار تقاضای تعدادی کالاها کاهش پیدا می‌کند. از همین رو، بها این لوازم در بازار فروش کاهش می‌یابد.
  1. تأثیرات مثبت زیست محیطی
اکثری از لوازم برقی، الکترونیکی و … از مواد نفتی و لوازمی آماده شده‌اند که ورود آن‌ها به محیط زیست می‌تواند تأثیر بدی بر روی آن بگذارد.  با خرید لوازم دست دوم و به کارگیری مجدد از آن‌ها، مقدار زباله ساخت شده کاهش یافته و به سلامت محیط زیست کمک می‌کند.
  1. عدم خروج ارز از کشور
سالانه قسمت اکثری از ارز مملکت برای خرید لوازم خانگی خارجی، موبایل، لپ تاپ و … از کشور خارج می‌شود. عادی شدن فرهنگ خرید وسایل دست دوم سبب می‌شود تا سالانه قسمت متعددی از ارز مملکت در کشور باقی بماند.
7- خریدای انجاس کمیاب و کلکسیونی
در صورتی دنبال کالاها قدیمی و کلکسیونی هستید می توانید این کالاها را در سمساری ها پیدا کنید . این مغازه های پر از کالاهای با ارزش و زیبای و کمیاب قدیمی هستند که شدنی میباشد در هیچ مکان دیگری نتوانید آنها را پیدا کنید
معایب خرید و فروش از سمساری ها
این طریق خرید، دارای مزایای متعددی میباشد. نمی‌توان جواب داد که کالاهای دست دوم، اغلب قابل به کارگیری نیستند. اکثری از این کالاها برای مدت بسیار کوتاهی مورد به کارگیری قرار گرفته‌اند؛ ولی فقط به سبب اینکه فرد خریدار صاحب و مالک اول آن وجود ندارد به پیشنهاد کالای دست دوم یا دست دوم فروخته می‌شوند. ولی نمی‌توان طریق خرید لوازم دست دوم را روشی بی‌عیب و نقص دانست.
  1. فرسایشبالا
اگرچه در بین کالاهای دست دوم می‌توان لوازم خوب به درد بخوری را بررسی کرد؛ ولی اغلب این وسایل برای مدت مدیدی کارکرده و دارای فرسایش بالا هستند. از همین رو در صورتی اراده به کارگیری طولانی مدت از یک وسیله را دارید، شدنی میباشد خرید از سمساری ها ایده خوبی نباشد.
  1. خراب شدن زود هنگام این وسایل
شدنی میباشد در حین خرید وسایل دست دوم یا پس از چندبار آزمایش آن از کیفیت عملکرد دستگاه راضی باشید. ولی اکثری از این کالاها به‌ویژه کالاهای برقی، شدنی میباشد تعمیر شده باشند و پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی خراب شوند. خرید این‌گونه لوازم به نوعی مانند خرید هندوانه میباشد و نمی‌توان خوب و بد آن را از روی ظاهر تشخیص داد.
  1. ظاهر کهنه
اگرچه خرید از سمساری ، مزایایی را به دنبال داراست؛ ولی اینگونه کالاهایی هرگز، ظاهر یک وسیله نو را ندارند. حتماً شدنی میباشد استثناً در بین آن‌ها کالاهایی که بسیار نادر مورد به کارگیری قرار گرفته‌اند، پیدا شود. ولی به‌طورکلی، این کالاها اغلب ظاهر نو و آراسته‌ای ندارند.
  1. کاهشساختکارخانجات داخلی
با همه گیر شدن فرهنگ خرید لوازم دست دوم ، تقاضا برای خرید لوازم نو، کاهش یافته؛ درنتیجه کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده تعدادی وسایل با کاهش تقاضا مواجه خواهند شد. این امر سبب کاهش ساخت این کارخانه‌ها و درنهایت ورشکستگی آنان می‌شود.
ثمرهگرفتن:
بازار خرید وسایل دست دوم می‌تواند بازار هدف اکثری از افراد باشد. علاقه‌مندان به کالاهای آنتیک می‌توانند وسایل و لوازم مدنظر خود را در سمساری ها بیابند. همینطور این بازارها می‌تواند شرایط خوبی را برای قشر نادر در آمد جامعه فراهم کند و راهی برای نگهداری سرمایه باشد. خرید این نوع وسایل دارای مزایا و معایبی میباشد که با اولویت‌بندی و مقایسه آن‌ها به‌راحتی می‌توانید نسبت به خرید این‌گونه لوازم تصمیم‌گرفتن نمایید؛ ولی آنچه در مورد خرید اینگونه لوازم حائز اهمیت میباشد، خرید آن‌ها از یک فروشگاه معتبر و مورد اطمینان میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد