خرید وسایل از سمساری میدان حر

سمساری محله یکی از بهترین سمساری سعادت آباد و جاهای دیگه است

خرید وسایل از سمساری میدان حر

سمساری واژه‌ای با ریشه عربی میباشد، ولی کار واسطه‌گری در فروش کالاهای دست دوم که با این اسم خوانده می‌شود در اصل به فرهنگ سومریان بازمی‌گردد. در این دوران افرادی واسطه بین رد و بدل شدن اشیا و لوازم بین شهروند می‌شدند. این دلال‌ها که بعدها سمسار نامیده شدند به‌سبب سفرهای کاری به مناطق تجاری جهان آن روز مانند هند، چین و مصر با فرهنگ خرید و فروش آشنایی بیشتر داشته و از ذکاوت و هوش تجاری خوبی بهره‌مند بودند.
این کار به‌ظاهر ساده تا رسیدن به فرم امروزی فراز و فرودهای متعددی را در کرده میباشد.
وقتی پای خرید و فروش لوازم سمساری در میان باشد، تشخیص این قضیه قدری دشوارتر میباشد.
در ارتباط اشیا دست دوم، بیشترین سود خریدار بستگی به مقدار منفعت‌ای داراست که از خرید کالای مورد نظر قسمت افراد می‌شود. پس از این مرحله، تعیین بها کالای مورد نظر اهمیت داراست. حتماً بها‌گذاری کالاها در این مورد، نسبت به لوازم نو قدری مختلف بوده و تابع مسائل متفاوتی میباشد که در دنباله مقاله با شما درباره آن گفت و گو می‌کنیم.
خرید و فروش کالا در همه مکان دنیا تابع قوانینی میباشد که به دست مجامع صنفی تعیین و کنترل می‌شوند. به‌علاوه یک سری قوانین عرفی و رسم و رسوم نانوشته نیز در نقاط مختلف در این مورد وجود داراست که به آداب و رسوم و فرهنگ ملل ارتباط پیدا می‌کند.
برای نمونه رسم اصرار بر پایین آوردن بها به دست خریدار که به چانه‌زنی معروف میباشد، از دیرباز بین ما ایرانیان مرسوم بوده و به نوعی قانون عرفی تبدیل شده میباشد. حال آنکه در تعدادی موارد نیز بر بها نهایی تاثیرگذار بوده و اندکی آن را کاهش می‌دهد.
ولی برای آنکه هر دو طرف از اجرای معامله کالای دست دوم راضی باشند، لازم میباشد تعدادی موارد کاملا مشخص شود.
از آنجا که اشیا دست دو معمولا تفاوت‌هایی با انواع نو دارا هستند، لازم میباشد وجود هر گونه نقص و کاستی در ظاهر یا کارکرد این لوازم و مقدار فرسایش احتمالی آن مشخص شود. دراین‌صورت معامله با رضایت طرفین اجرای شده و مکان گله و شکایتی باقی نمی‌ماند. ذکر این موارد بی‌شک در تعیین بها نهایی نیز اثر بخش میباشد.
فواید خرید از سمساری 
  • بهامختلف و اغلب به‌مراتب پایین‌خیس
  • ایجاد تنوع در محیط زندگی
  • دستیابی به لوازم آنتیک، قدیمی و کلکسیونی
  • صرفه‌جویی ارزی با مصرف دوباره لوازم و اشیا
  • تهیه و تنظیم لوازم با کیفیت نسبت به نمونه‌های نادر کیفیت موجود
  • جلوگیری از مصرف‌گرایی و کاهش آسیب‌های زیست محیطی در اثر ساخت مجدد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد